mandag den 15. februar 2016

Aflyst, forsinket eller færre vogne...

Har pendlet mellem Slagelse og Kbh de sidste 3 år og man skulle måske tro at man vænner sig til DSB. Det vil jeg ikke lige frem påstå man gør.
Før den nye køreplan kom ud i dec 2015, så var det som om at der altid var et problem med DSB. De bliver altid taget på sengen når den første sne kommer, det er for varmt og skinnerne udvider sig og bladene falder og gøre skinnerne glatte og så er der selvfølgelig deres mange tekniske fejl.
Jeg kan så godt se nu at sådan som det var før den nye køreplan, var det rene vand i forhold til hvordan så er nu.
Nu går der ikke 2 dage, før jeg ser enten inde på rejseplanen eller på skærmene på stationen at enten er der et tog der er aflyst, forsinket eller også har det færre vogne med. Mon de er klar over at når et tog bliver aflyst, så bliver det næste fyldt til randen af mennesker og det samme sker med toget der køre med færre vogne? Og skal lige sige at så rart er det heller ikke at stå op hele vejen til Kbh, i et overfyldt tog med for meget varme på.
Sådan har det været i de 3 år jeg har pendlet og udentvivl også før det, men nu synes at det er gået hen og blevet værre de sidste par måneder.
Hvordan kan man byde sine tusindvis af kunder sådan en dårlig service? Der bliver brugt hundredtusindvis af penge hver måned på rejsekort og pendler kort og så er det den service man får....
Togpersonalet gør det virkelig så godt de nu kan og gør hvad de får besked på. Jeg tror på at det er dem ved skrivebordene hos DSB der bære skylden. De ser tal og bogstaver og bestemmer ud fra det hvordan tingene ska være. Ligesom inde på borgen...

Jeg har boet et godt stykke oppe i Sverige, i en mindre årrække og pendlet frem og tilbage med deres toge. Jeg siger ikke at de er perfekte, for selvfølgelig opstår der også forsinkelser og tekniske fejl hos dem, men det køre sgu meget bedre der end her.
Siger ikke at man det skal være Sverige man kigger efter, men kig ud over vores grænserne, kig på de lande hvor den offentlige trafik faktisk fungere bedre end hos os og kig på hvad det er som de gør som vi ikke gør og selvfølgelig om det kan bruges hjemme i Danmark.
Gør dog noget ud af det for de kunder, som i forvejen bruger alt for mange penge på at komme forsent på arbejde. Selvfølgelig vil der stadig opstå tekniske problemer, det kan jo ikke undgås, men der vil sikkert være færre af dem, hvis der blev taget ordenligt hånd om problemerne.

Forresten... Man sidder elendigt i DSB's dobbeltdækker toge. Sædderne er rædselsfulde hårde og togene er ikke bygget til folk med lange ben. Der er sgu ik meget plads at gøre godt med der......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar